Steeds minder mensen denken bij auto leasen aan een auto van de zaak. Door de vele reclame-uitingen op zowel televisie als internet is de naamsbekendheid van private lease groter aan het worden. Daarnaast stellen steeds minder bedrijven een zakelijke auto ter beschikking aan hun werknemers. Voornamelijk om kosten te sparen. Dit zijn allemaal factoren die de privé auto leasemarkt aanjaagt. Dit zie je ook terug in de cijfers; waren er in 2013 nog maar 10.000 leasecontracten afgesloten in 2016 is dat in de eerste zes maanden al 50.000. De aantrekkelijkheid van private lease De groter wordende populariteit van het leasen van een auto door particulieren heeft verschillende verklaringen. Ten eerste is het gemak van het leasen voor veel mensen aantrekkelijk: je rijdt een nieuwe auto, voor een bepaalde tijd en voorwaarden tegen een vaste maandprijs. De abonnementsvorm spreekt mensen aan. Daarnaast is er een trend gaande dat steeds minder mensen geïnteresseerd zijn in het bezitten van een goed maar wel in het gebruik ervan. Het leasen van een auto past zeer goed in dat idee. Verder heb je ook een groep mensen die graag de nieuwste auto’s wil rijden maar daar de investering niet voor heeft of voor over heeft. Een auto kopen verleden tijd? Door al het bovenstaande zou je kunnen concluderen dat op termijn er bijna geen auto’s gekocht gaan worden. Of dit waar is zal de toekomst uitwijzen. Maar wat wel een feit is, is dat steeds meer mensen de weg naar private lease vinden, waarbij ieder persoon een andere motivatie heeft. Daarnaast zie je dat steeds meer aanbieders zich melden op de private leasemarkt. Waren dat in het verleden voornamelijk grote maatschappij, tegenwoordig bieden bijna alle dealers leasen aan. Een bijzondere groep die zich ook meldt op de markt zijn bepaalde winkelketens. Dit alles zal er voor zorgen dat goedkoop bedrijfswagen leasen voor een grote groep particulieren haalbaar is. |
Voor meer info : Een markt in opkomst |